Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 22.06.2018, 06:05

Тузлівська ЗОШ

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Mій найкращий урок-вчитель 3 класу Яланжи В.Г

Тема :  Прикметник як частина мови.   Його значення  у мовленні.

Мета:  розширити знання учнів про прикметник і його значення у мовленні. Формувати вміння добирати прикметники, виділяти їх із тексту.  Розвивати увагу та спостережливість. Збагачувати мовлення учнів. Виховувати любов до рідної мови, до краси українського слова та бережливе ставлення до природи.

 

                                                                                             Хід уроку

І. Організаційний момент

Наш урок незвичайний – на ньому присутні гості. Давайте привітаємо їх і будемо сподіватися, що вони не змарнують з нами свій час.

Отже , давайте налаштуємося на плідну працю за допомогою такої  настанови на творчість:

Я- школяр

Я – особистість творча

Я люблю і вивчаю рідну мову

Я все розумію , я хочу все знати

Так, тому що , добре того навчати, хто хоче все знати.

ІІ. Створення емоційного фону уроку

  1. Читання вірша вчителем

Все прокидається поволі,

Зі сну зимового встає.

Радіє гай, радіє поле,

Земля поталу воду п*є.

Скресає і щезає крига.

Бурульки падають з дахів.

і  вітерець прозорокрилий

додому підганя птахів.

  • Про яку пору року йдеться у вірші?
  • Які слова допомогли вам визначити ознаки весни?
  • А чи доречно нам сьогодні говорити про весну? Адже ще холодно. Час від часу небо хмурнішає, повіває прохолодою.
  • Так. Адже дні стали довшими, а ночі коротшими. Веселіше цвірінькають горобці. Сонце все частіше посилає на землю теплі промінці. за календарем наближається місяць – березень.
  • А тепер . послухайте казочку. під музичний супровід «Звуки природи»)

Далеко-далеко  в темному гаю , жила Весна-чарівниця зі своїми синами: Березнем, Квітнем і Травнем. Відіслала якось Весна своїх синів творити добрі справи. А сама чекала . першим повернувся Березень і розповів , що він сніги розтопив, ставки розморозив, небо поголубив, пташок з вирію запросив додому.

Квітень розповідав, що ліси позеленив, поля зорав і засіяв. Травень повсюди землю зеленню вкрив.

Гарно подякувала Весна синам за їхню шану та любов і попросила своїх синів влаштувати їй чарівну галявину і прикрасити її квітами.

  • То може і ми, діти, допоможемо синам Весни-чарівниці влаштувати чарівну галявину та прикрасимо її квітами?

А щоб рясно цвіли на нашій галявині квіти, нам теж потрібно добре потрудитися і виконати ряд завдань. із кожним виконаним завданням на галявині зацвітатиме весняна квітка.

 

    ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Отож, розпочнемо працювати і пригадаємо те, що вже вивчили.

  1. Мозкова атака «Запитання-відповідь»
  • Яку велику тему ми вивчаємо
  • Які частини мови  ви знаєте?
  • Що таке іменник?  Які іменники називаються власним?  На яке питання відповідають іменники, що є назвами істот? Неістот? За чим змінюються іменники? Які слова можна додати до ім.. ч.р., ж.р, с.р?
  • Скільки є відмінків в українській мові?
  1. . Перевірка домашнього завдання  (учні зачитують слова, що провідміняли).

Що ж , із 2 завданнями ви впорались , тому на нашій галявині зацвітає перша весняна  квітка. Як ви думаєте яка? (підсніжник) . Чому їх називають сміливими?

 

  • V. Мотивація навчальної діяльності (без зупинки, продовжимо урок з каліграфічної хвилинки)
  1. Каліграфічна хвилинка  (за таблицею «Каліграфічні хвилинки для 1-4 кл». Списати буквосполучення. Речення. Звернути увагу на підкреслені слова. На які питання вони відповідають?  На що вони вказують?)
  2. Відгадування загадки

Урок сьогодні незвичайний, тому щоб  визначити тему уроку відгадайте загадку.

Який? Яка? Яке? Які?

На питання я відповідаю.

Колір, смак, розмір, форму,  я вам називаю

З іменником дружу завжди. Хто я ? швидко мене назви 

 

        V. Повідомлення теми і мети уроку

          Тема нашого уроку «Прикметник. Його значення у мовленні».

        VI.   Опрацювання нового матеріалу

  1. Гра  «Відгадай слово за ознаками» (я називаю предмети, а ви відгадуєте кому вони можуть належати)
  1. Жовтий, кислий,  соковитий, ароматний на дереві висне. (лимон)
  2. Чуприна зелена, голова червона, а хвіст білий (редис)
  3. Червоний, круглий, соковитий. (помідор)
  4. Кругла, золотиста, пекуча, хоч може бути солодка. Хто  її роздягає, той сльози проливає. (цибуля)
  • Який висновок можна зробити?

За допомогою прикметників ми можемо описати предмет. Вказати на колір, розмір, форму, смак. Вони прикрашають наше мовлення. Роблять його більш точним та влучним.

  1. Робота з таблицею (Прикметник). Пояснити  значення слова «ознака» - характерна риса, прикмета.
  2. Продовжимо гру   . тепер я вам буду показувати предмети, а  ви спробуєте описати їх., роблячи записи в зошит. ( вишня (яка?),  яблуко, огірок.

Молодці, наша галявина  продовжує прокидатися від зимового сну

( Пролісок  з*являється  навесні, ще тільки починає танути сніг).

Фізкультхвилинка

Уявіть,  що ви-  квіти. Вранці ви прокидаєтесь від нічного сну. (діти встають навшпиньки , піднімають  руки вгору й підтягуються). Пелюстки ваші розкриваються назустріч лагідному сонечку( піднімають руки вгору, з*єднують долоні над головою, розводять руки в сторони). Дмухнув вітерець. Загойдалися квіти. Сонечко котиться по небу  , а квіти своїми голівками стежать за його рухом.. закінчився день. Квіточки зібрали докупи свої пелюстки та нахилили голівки. (повільно опускають руки та сідають за парти).

               VI.   Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота з підручником ( впр.294 с. 123)
  2. Робота в групах   (за картками «Вчимося описувати предмети»)
  3. Творча робота

Діти  отримують картки із текстами.


  • Настала  весна. Тепло гріє  сонечко. Дихає  вітерець. Зеленіє  травичка. На багатьох деревах бруньки блищать і набухають. Скоро зацвіте  береза. Прилетить  жайворонок. Він заспіває  пісню у височині. Привітає нас з весною. 


- А тепер спробуйте прочитати цей текст із  прикметниками. Що ви помітили? 

 


  • Настала чудова весна. Тепло гріє яскраве сонечко. Дихає тепленький вітерець. Зеленіє молода травичка. На багатьох деревах бруньки блищать і набухають. Скоро зацвітете білокора береза. Прилетить голосистий жайворонок. Він заспіває заспіває веселу пісню у височині. Привітає нас з весною. 

 

-Який текст вам сподобався більше? Чому?  Яку роль виконують прикметники у мовленні?


З*являється квітка (сон-трава) цю квітку так назвали, бо в хмарну погоду і ввечері вона закриває свої оченята. Ніби засинає. Вона має ще одну назву «простріл», за пухнасте розчесане листя .

 

  • Як вам наша галявина? Чи стала вона гарною? Отже ми з вами попрацювали не марно. Будемо підсумовувати вивчене.

            

 VII.  Підсумок уроку

  • Що нового дізналися на уроці?
  • За таблицею розкажіть все про прикметник.
  • Які завдання вам сподобались найбільше?
  • Яке ж значення  прикметника у мові та мовленні? (прикметн.  допомагають описувати предмети, картини,  складати тексти –описи).

                Пам*ятайте, що слова – це кольорове каміння. Мало їх назбирати – треба ще вчитися з них візерунки викладати.

       VIII. Оцінювання діяльності учнів на уроці

                     (само оцінювання за шкалою.  Коментар вчителя)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1  

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 IX. Домашнє завдання

               С. 124 впр 296

 

 

 

 

Форма входу
Пошук
Календар
«  Червень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz