Головна | Реєстрація | Вхід | RSSВівторок, 19.03.2024, 09:19

ВАС ВІТАЄ Тузлівський ЗЗСО І - ІІІ ступенів

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

мій найкращий урок Савка О.В-4клас

уроки вчителів початкової школи

РОЗРОБКА УРОКУ ВЧИТЕЛЯ ВИЩОЇ КВАЛІФІКАЦІЙНОЇ КАТЕГОРІЇ(4КЛАС)САВКИ ОЛЬГИ ВАСИЛІВНИ

 

Тема:   Ознайомлення з дробами. Запис дробу. Складені задачі, які включають знаходження частини числа.

Тип уроку:  комбінований.

Мета:   Ознайомити учнів з дробами, з поняттями "чисельник", "знаменник". Вчити записувати і читати дроби. Закріплювати вміння знаходити дріб від числа; розв’язувати задачі, які  включають знаходження дробу від числа. Розвивати математичну мову, навики усного рахунку, логічне мислення, пізнавальні здібності.

Створити позитивний емоційний настрій на роботу всіх учнів на уроці. Підвищувати самооцінку учнів.

 

Обладнання:  презентація по темі дроби; картки для групової роботи, підручник, зошит, роздатковий  матеріал для практичної роботи з теми уроку.

 

Форми роботи:  самостійна

колективна

індивідуальна

робота в групах

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

--Діти, подивіться один на одного, побажайте успіхів у навчальній діяльності.

 

ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань учнів

  1. Перевірка домашнього завдання.
  • Назвіть найменше число, яке отримали при розв’язуванні прикладів; найбільше
    • Число, яке ви отримали у відповіді до розв’язаної задачі, зменшіть на 100 і додайте  42. Назвіть його.  (50)

--Чи були труднощі під час розв’язування задачі? Які саме?  

    2. Усний рахунок      Слайд 2

 

 ІІІ. Актуалізація опорних знань.

На дошці запис:    1/6, 1/2, 1/10, 1/8, 1/12, 1/3, 1/5, ¼

- Що записано на дошці?       (Частини)

- Запишіть ці частини в порядку  зростання.            (1/12, 1/10, 1/8, 1/6, 1/5, 1/4, 1/3, ½)

 

      2.Бесіда після перевірки за зразком:

--Що означає в записі   частин рисочка(-)      (Знак ділення)

- Що означає в  записі частин   число під рискою?   (Воно показує, на скільки  рівних частин поділено ціле )

--Як по іншому можна назвати            (половина, третина, чверть);

                                                                  

    2. Робота з демонстраційним матеріалом

-- Як можна отримати чверть з цілого круга?    (Цілий круг потрібно розділити на чотири рівних частини) Запишіть.

--Як получити з цілого круга три чверті? (Потрібно цілий круг розділити на чотири рівних частини і взяти три таких частини)

-- Хто може записати це?

-- Що показує число 4?   (На скільки рівних частин поділили круг).

-- Що показує число 3?   (Скільки таких частин узяли).

-- Зверніть увагу, чому саме «три четвертих», «бо три частини з чотирьох».  “Одна з семи” або “одна сьома”, “три з десятих” або “три десятих”.

 

ІV.Повідомлення теми і мети  уроку:

     Вчитель:   Як ці частини називаються по іншому, ви дізнаєтеся, якщо розгадаєте ребус.        Слайд 3

 

      Також ми дізнаємось, як називається і що означає кожне число в дробі. Кожен з вас навчиться позначати частини дробом, знаходити дріб від числа, щоб застосовувати свої знання в подальшому житті.     Слайд 4

 

 

-Наведіть свій життєвий приклад, коли ви ділили один предмет на частини чи дроби.

 

 

V. Засвоєння нових знань.

         1. Бесіда   з використанням магнітної дошки, наборів "Частки" і "Дроби"

Учитель: Частини 1/2, 2/3, 6/7 називаються дробами, дробовими числами. А ось як називається і що означає кожне число в їх записі ви дізнаєтеся, прочитавши самостійно текст завдання № 659. Уважно прочитайте, запам'ятайте основні моменти змісту тексту, щоб взяти участь в колективному обговоренні  у "мікрофон".

2. Робота з підручником.

     Діти виконують завдання. Обговорення проводиться методом "мікрофон", де вчитель виступає в ролі журналіста, а учні - дають інтерв'ю.    Слайд 5

 

--  Які числа називають дробовими?         (1/2, 2/3, 3/4, 1/6, 5/6)

- Як називається число 5/6?    (Дріб)

- Як називається число під рискою  і що воно означає?     (Число під рискою називається  знаменником. Воно показує на скільки рівних частин роздільно  ціле)

- Як називається число над рискою і що воно означає?     (Число над рискою називається  чисельником. Воно показує  скільки взято рівних частин  цілого)

 

VІ. Закріплення нового матеріалу.

      1. Робота в зошитах за завданням у підручнику   763; 764

-- Запишіть дробом, яка частина кожного прямокутника зафарбовано.

Пояснити свої дії. (Перший прямокутник розділений на чотири рівні частини, пишу під рискою 4 - це знаменник дробу. Зафарбовано 3 частини - це чисельник. Отримую дріб ¾)

(Таким чином записують всі дроби), (5/6, 2/3, 3/2, 5/8)

 

Фізкультхвилинка   Слайд  7-11

 

      2. Розвязування виразів. №765

Знаходження 1/8 від 320, 1600, 10128, 2км, 2г, 4ц.

а) 1/8 від 320 і 1600 учні пояснюють і знаходять усно.

 б) 1/8 від 10128 і 2км - письмово біля дошки.

10128 : 8 = 1266

1/8 від 2км (2км перевести в метри і виконати поділ)

1/8 від 2г (години перевести в хвилини) = 120хв : 8 (застосувати властивості поділу)      

     (80+40):8=80:8+40:8=10+5=15

     120:(4 х 2)= 120:4:2=30:2=15

1/8 від 4ц (центнери перевести в кг)= 400кг:8=50кг    (В процесі роботи вчитель звертає увагу на іменований результат при поділі іменованого числа на неіменоване).

 

     3. Робота з підручником.    766.     Слайд  12

 (Дефирінційований підхід до розв’язування задачі.

1 гр. (високий рівень) – самостійно, з поясненням до кожної дії

2 і 3 гр. – працюють з учителем

Під керівництвом вчителя складається план розвязку задачі.

Привезли - 2т4ц

Продали - ? 1/3 від привезли

Розфасували - ?, решта ? п по 4кг                примітка 2т4ц = 2400кг

 

2 група (достатній рів.) – самостійно, користуючись скороченим записом, записують розвязок задачі  і відповідь

3 група (середній) – користуючись схемами розвязку , які  вчитель дає на кожну парту , записує дії до задачі і відповідь        1) :   2) -    3) :

  Коли усі групи учнів закінчують роботу над задачею, тоді 1 група читає пояснення до дії;  2гр. – дію; 3гр. – відповідь до дії.

 

VІІ.  Розвиток творчих здібностей   Слайд  13-15

Практична робота 

     Потрібно розділити 3 яблука порівну між чотирма дітьми. Зрозуміло, що кожному дістанеться не ціле яблуко, а тільки деяка його частина. (Розрізавши два яблука на половину, можна дати кожному по половині, а потім, розрізавши ще одне яблуко на чотири частини, дати кожному по його чверті. Спираючись на наочність, можна показати, що кожна дитина отримала по яблука)

2гр.

Користуючись відрізками порівняти  дроби і  (Учні  виконують  рисунок ( і міркують  так: «Зображу на відрізку дріб ; для цього відрізок поділю на 8 рівних частин і візьму 3 таких частини; зображу на такому самому відрізку дріб ; поділю відрізок на 4 рівні частини і візьму 3 таких частини; відразу видно, що відрізка більше, ніж . Запишу: > ».

3 гр. Задача 

Режим дня коника стрибунця

  Влітку Коник  половину часу кожної доби спав. Третю частину часу кожної доби танцював, шосту - співав. Інший час він вирішив присвятити на підготовки до зими? Скільки годин на добу він готувався до зими?

(24:2=12 (год.) - спав, 24:3=8 (год.) - танцював, 24:6=4 (год.) - співав, 8+12+4=24 (год.)    Отже, на підготовку до зими не вистачило часу).

 

 

VІІ. Підсумок уроку.

  1. Математичний малюнковий диктант Слайд  16-22
  2. «Мікрофон» Слайд  23
  • Найкраще мені запам’яталось …
  • Знання сьогоднішнього уроку я можу використати, коли …
  • Найбільше на уроці мені сподобалось …
  • Найактивнішим на уроці був …
  • Свою роботу на уроці я оцінюю …

 

 

 

VІІІ. Домашнє завдання.   Слайд  24

1) Смачне” завданнякупи мандарин або апельсин . Розділи  його на часточки, порахуй, скільки всього часток ?  Пригости своїх рідних та не забудь записати, яку частину фрукту отримав кожний і яка частина дісталася тобі.

2) №768, 769

 

   Цей урок є компетентнісно орієнтованим за своєю метою, прийомами та формами роботи. Урок комбінований, так як заснований на попередніх заняттях про частини і на ньому відбувається знайомство з поняттям "дріб" (замість частина), "чисельник", "знаменник". Мету, яку я ставила перед собою  - досягла. Основне, найсуттєвіше   завдання, яке я ставила перед собою, щоб діти вчилися здобувати знання самі  та вчилися використовувати свої знання в життя.      

     На уроці намагалася формувати: соціальну компетентність - робота в групах, парах;  самоосвітня компетентність - робота з підручником, роздатковим матеріалом, самостійне виконання завдань; комунікативна компетентність - користування математичною мовою, спілкування між учнями, дискусія, вміння відстоювати свою точку зору, визнавати свої помилки, виправляти іншого учня.

      Рівень застосування знань і вмінь за засвоєним зразком, тобто у знайомій ситуації. Рівень застосування знань і вмінь у новій си­туації. Тобто їх творче застосування.  Необхідно прагнути того, щоб учні досягни засвоєння основних знань і вмінь на третьому, тобто творчому рівні.

    Використовувались індив., гр. форми роботи ; диференціація

   Чи об'єктивно і відповідно до норм оцінені мною знання учнів? Вважаю, що так, бо оцінювалося під час опитування на уроці не тільки правильні відповіді, але і роздуми, математична мова, правильність, самостійність, оригінальність рішень.

Що було зайвим у моїй діяльності і в діях учнів?

 

. Чи відповідає мій урок програмі?
2. Чи правильно мною були визначені і розв'язані на уроці навчальні, виховні і розвиваючі за
вдання?
3. Чи оптимально було визначено зміст уроку, чи відповідає він завданням?
4. Що було основним, найсуттєвішим на уроці? Чи зумів я акцентувати увагу учнів на його вивченні?
5. Чи вдало визначена структура уроку? Чи була організована на уроці робота із формування основних умінь, навичок, інтересів учнів? Як здійснювались внутрішньопредметний і міжпредметний зв'язки?
6. Які методи і засоби навчання були використані на уроці? Чи були вдалими вибір і поєднання?
7. Які форми навчання (масові, групові, індивіду­альні) домінували на уроці? Чи були вдалими їх вибір і поєднання?
8. Чи об'єктивно і відповідно до норм оцінені мною знання учнів?
9. Чи правильно здійснювався на уроці інструктаж, визначалися обсяг і складність домашнього за­вдання? Чи було воно диференційованим?
10. Що було зайвим у моїй діяльності і в діях учнів?

 

 

Форма входу
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz